Mount Power Urząd Pracy Łódź Kilińskiego

eko-kielpin

Temat: Nowy Urząd Pracy w Łodzi
Nowy Urząd Pracy w Łodzi
Szykują się wielkie zmiany w obsłudze osób bezrobotnych w Łodzi. Powstanie
jeden (zamiast dwóch obecnych)powiatowy urząd pracy. Zostanie zlikwidowany
urząd nr 2 przy ul Kilińskiego, który obsługuje osoby bezrobotne z dzielnic
Bałuty i Polesie. Cała obsługa zostanie przeniesiona na ul Milionową gdzie
mieście sie urząd obsługujący dzielnice Widzew, Górna i Śródmieście.
Nowym dyrektorem ma zostać ponoć z - ca dyrektora z Milionowej pan
Blachowski( niestety jeszcze nie magister ale uzupełnia już swoje wykształcenie)
Powstanie nowego urzędu to nie tylko cała masa kłopotów dla osób bezrobotnych
z dojazdem do nowego urzędu ale też szansa awansu dla niektórych i degradacji
i zwolnień dla całej rzeszy urzędników.
Najciekawsze jest to, że budynek z lepszą lokalizacją i większą ilością
powierzchni zostanie wydzierżawiony przez miasto dla banku. Pogorszy się
jakość obsługi ale najważniejsze że spada bezrobocie.
Zmiany są już szykowane w tym roku - możliwe, że Nowy SuperUrząd Pracy ruszy
z początkiem 2009r.

Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,63,79266677,79266677,Nowy_Urzad_Pracy_w_Lodzi.html



Temat: pilne pytanie do forumowiczow


Powiatowy Urząd Pracy nr 1 w Łodzi
Adres: ul. Milionowa 91, Łódź 93-121

adres www: www.pup-lodz.pl
adres e-mail: lol2@praca.gov.pl

Powiatowy Urząd Pracy nr 2 w Łodzi
Adres: ul. Kilińskiego 102/102a , 90-012 Łódź

adres www: www.pup2.lodz.pl
adres e-mail: lol1@praca.gov.pl

Na drugi raz wszystkie dane masz na stronie Wojewódzkiego Urzędu Pracy.

Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,63,41533643,41533643,pilne_pytanie_do_forumowiczow.html


Temat: numeracje 300 jako najwyzsze numery autobusów
Gość portalu: STUDI napisał(a):

> 261 - Pabianice - Gorka Pabianicka (jezdzi do dnia dzisiejszego)

Warto wspomnieć o linii 261bis (więc po utworzeiu MZK), która jeździła od
VIII 1992 roku, do połowy lat dziewięćdziesiątych na trsie Górka Pabianicka -
Kudrowcie (w dni wolne od pracy)

> 262 - Pabianice - Petrykozy (jezdzi do dnia dzisiejszego)
> 263 - Zgierz P. Kilinskiego - Dluga - Piatkowska - Dabrowska Wielka
Chyba Dąbrówka Wielka (??), ale nieważne

Dzisiaj kursuje na trasie:
Pabianice (Hala Sportowa) - Ksawerów (Urząd Gminy) - z tym że jeden kurs
poranny realizowany jest z krańcówki "Waltera Janke".
Ostatnio są też 4 kursy w soboty.

> 266 - Z Pabianic z Dworca PKP, ulica Wiejska, Orla i Kilinskiego a potem
> Warszawska do Rzgowa a nastepnie do Lodzi do CZMP

Co do linii 266, to została zlikwidowana na samym początku lat 90-tych, a
kursowała na trasie Pabianice (Marchlewskiego - Nawrockiego - Warszawska) -
Rzgów Rynek.

Później, już po powstaniu MZK, w czerwcu 1994 roku uruchomiono linię 266
na trasie Pabianice Szpital - Wiejska - Łaska - Zamkowa - Kilińskiego -
Roweckiego - Nawrockiego - Warszawska - Rzgów (plac 500-lecia) - Łódź
(Broniewskiego)

Z tym, że numer 266 zniesiono zaraz po uruchomieniu (1994) w wprowadzono
oznaczenie "Pabianice - Łódź".

Linia ta nie przetrwała zbyt długo, zresztą nie była żadną konkurencją dla PKS
z Bugaju... a zresztą i tak spóźnioną.


Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,391,5472213,5472213,numeracje_300_jako_najwyzsze_numery_autobusow.html


Temat: Łódź buduje nowy wydział komunikacji
Łódź buduje nowy wydział komunikacji
Z jednej strony cieszę się, że powstanie nowy i wiekszy budynek,
w którym - mam nadzieję - nie będzie już takiego tłoku, ajk w
starej siedzibie. Ponadto miasto zyska kolejny nowy i estetyczny
obiekt architektoniczny.

Z drugiej strony jednak mam obawy, czy w aktualnej sytuacji
finansowej miasto może sobie pozwolić na takie inwestycje.
Istnieją realne obawy, że nagle może zabraknąć funduszy i budowa
będzie ciągnąć się latami. Za przykład niech posłuży urząd pracy
przy ul. Kilińskiego, czy budowany już od dziesięcioleci szpital
kliniczny na Stokach.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,443,4471438,4471438,Lodz_buduje_nowy_wydzial_komunikacji.html


Temat: Tuwima 10 - nowa inwestycja??
I w ogóle najlepiej zabronić realizacji tego projektu, tak?

Ludzie, naprawdę są wieksze koszmary w Łodzi zrealizowane (Urzad Pracy na
Kilinskiego, TBSy na Nawrocie etc...)

Ten projekt naprawdę jest dobry. Nie super, ale dobry. Zwyczajnie na 4, ale z
plusem.



Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,443,18571370,18571370,Tuwima_10_nowa_inwestycja_.html


Temat: Siedziby Zakładu Ubezpieczeń Społecznych - zdję...
to nie prawda,ZUS nie jest jedyny...;)
NIewiem jak w innych misstach, ale w łodzi to niezły budynek trzasnął sobie
urząd pracy, chyba na kilińskiego, czy gdzieś w pobliżu...
Tak, czy inaczej, to proponuję zrobić z tego kolejny temat na taką galerię

Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,28,19646962,19646962,Siedziby_Zakladu_Ubezpieczen_Spolecznych_zdje_.html


Temat: Bezrobocie w Łodzi - stan na 14.05.2004
Więcej pracy, niższe zarobki
lodz.naszemiasto.pl/gospodarka/542108.html
Więcej pracy, niższe zarobki

Środa, 30 listopada 2005r.

W regionie łódzkim rośnie zatrudnienie – wynika z najnowszych danych Urzędu
Statystycznego w Łodzi. Ale to koniec dobrych wiadomości. W dalszym ciągu
mieszkańcy województwa łódzkiego zarabiają mniej niż wynosi średnia krajowa,
pracy też przybywa wolniej.

Jak wynika z danych GUS w Łodzi coraz więcej osób znajduje pracę. Na zdjęciu:
Państwowy Urząd Pracy Nr 2 przy ul. Kilińskiego

– Tempo wzrostu zatrudnienia w kraju jest większe niż w Łódzkiem – mówi
Stanisław Kaniewicz z Wojewódzkiego Urzędu Statystycznego w Łodzi. – Od stycznia
do października w sektorze przedsiębiorstw w województwie łódzkim zatrudnienie
było o 0,9 proc. wyższe niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Zatrudnienie
w całym kraju w tym samym okresie wzrosło o 1,8 proc.

Stopa bezrobocia w woj. łódzkim pod koniec października wynosiła 17,4 proc. i
była zbliżona do krajowej (17,3 proc.). W porównaniu z poprzednim miesiącem
liczba bezrobotnych zmniejszyła się o 2,1 proc., a w stosunku do października
ubiegłego roku o 9,1 proc.

Przeciętne wynagrodzenie brutto w sektorze przedsiębiorstw w kraju wynosiło w
październiku 2.539 zł, a w woj. łódzkim – 2.078 zł.

– Wynagrodzenie w kraju jest nie tylko wyższe niż w Łódzkiem, ale i szybciej
rośnie – mówi Stanisław Kaniewicz. – W skali kraju zarobki w październiku
wzrosły w porównaniu z poprzednim miesiącem o 2,2 proc., a w Łódzkiem były
niższe o 2,7 proc. Natomiast w stosunku do października ubiegłego roku pensje w
kraju poszły w górę o 6,4 proc, a w Łódzkiem niestety zaledwie o 2,8 proc.

(lesz.) - Dziennik Łódzki


Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,443,12775996,12775996,Bezrobocie_w_Lodzi_stan_na_14_05_2004.html


Temat: Kwaterunek, o równość wobec prawa ????
PAPIEROWY WŁAŚCICIEL
Parking dla urzędników jest niedostępny dla zwykłych śmiertelników. Usiłującemu
wjechać Mirosławowi Szwankowskiemu ochroniarz zadaje pytanie: A pan to kto? -
Jestem właścicielem tej posesji - odpowiada. Budynek przy ul. l Maja 87, w
którym obecnie mieści się Powiatowy Urząd Pracy, straszy swym wyglądem. Tynk
odpadł już w wielu miejscach. Pęknięty mur grozi zawaleniem. Tragicznie
wyglądają niekonserwowane od dawna okna. Wystarczyłoby je porządnie pomalować
i wytrzymałyby jeszcze wiele lat. Już mają ponad 70. Wykonał je mój ojciec, gdy
stawiał na tym terenie fabrykę - twierdzi mój rozmówca. Nie zapomniał o
otoczeniu. Wykopał nawet spory staw, po którym można było pływać łódkami. A
jakie karpie się łowiło...- wspomina. Po wojnie właściciele wykonali gruntowny
remont budynku. Zaadaptowano go na szkołę, potem ulokowano tam zespół
administracyjny szkół i dom kultury, a od kilku lat znajduje się tu urząd
pracy. W 1978 r. podjęto decyzję o wywłaszczeniu części nieruchomości. Wtedy
spadkobiercy zdecydowali się rozpocząć walkę o odzyskanie rodzinnej
posiadłości. W 1999 r. prezes Urzędu Mieszkalnictwa i Rozwoju Miast stwierdził
nieważność orzeczenia prezydenta Łodzi o wywłaszczeniu. Wyraźnie podkreślano,
że chodziło o przejęcie przez gminę na własność nieruchomości jedynie po to,
aby uniknąć płacenia czynszu. Naruszono w sposób rażący przepisy prawa. Urząd
Mieszkalnictwa uznał, że można przywrócić własność wywłaszczonym. Prezydent
Łodzi jednak złożył odwołanie do NSA. Nie zostało uwzględnione. W tej sytuacji
Prezes UMiRM stwierdza więc nieważność decyzji wywłaszczeniowych. To jednak
nadal nie przekonuje Urzędu Miasta Łodzi.
Dyrektor Wydziału Geodezji Katastru i Inwentaryzacji poinformował
zainteresowanego, że złożona została kolejna skarga do NSA i w tej sytuacji
sprawa wydania nieruchomości może być kontynuowana po rozpatrzeniu sprawy Ta
gra na zwłokę będzie miała bardzo przykre skutki dla urzędu. Państwo będzie
musiało mi zapłacić bardzo wysokie odszkodowanie, przekraczające wartość
posesji. Dziwi mnie ta postawa urzędników, którym wytknięto bardzo poważne
naruszenie prawa - mówi Mirosław Szwankowski..W dodatku nic się nie robi, by
zapobiec zniszczeniom. Zupełnie zdewastowany jest też niewielki budynek na
froncie. dodaje.Wszyscy wiedzą, że Urząd Pracy zostanie przeniesiony do nowej
siedziby przy ul. Kilińskiego. Było już kilka terminów. Który wreszcie zostanie
dotrzymanynie wiadomo. (an) EXPRESS 20.03.2002r.

polecam www.kamienica.pl
Dora
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,61,1403429,1403429,Kwaterunek_o_rownosc_wobec_prawa_.html


Temat: [pr] Tramwaj Regionalny czy tylko Łódzki?
http://miasta.gazeta.pl/lodz/1,35136,4909438.html

Tramwaj Regionalny czy tylko Łódzki?
Piotr Anuszczyk
2008-02-07, ostatnia aktualizacja 2008-02-08 09:48
W czerwcu szybki tramwaj połączy północ i południe Łodzi. I na tym koniec.
Pabianice, Ksawerów, Zgierz i Ozorków nadal bowiem nie wiedzą, czy
przyłączać się do budowy ŁTR.
http://miasta.gazeta.pl/aliasy/mod/super_zoom.jsp?xx=4909269

W czerwcu gotowe będzie ponad 15 km trasy od Helenówka do Chocianowic.
Między tymi dwiema zajezdniami tramwaje pojadą po nowych, prostych torach, a
o płynną jazdę zadba komputerowy system sterowania ruchem. Korzyściami dla
pasażerów mają być krótszy czas jazdy, nowe przystanki czy niskopodłogowe
tramwaje. Wszystkie te udogodnienia sięgną jednak tylko do granic Łodzi.
Jakie są szanse na to, że Łódzki Tramwaj Regionalny kiedykolwiek wyjedzie
poza Łódź?

Oficjalnie sąsiadujące z Łodzią Zgierz i Pabianice chętnie przyłączą się do
projektu. W praktyce jednak samorządowcy przyznają, że na wymianę torów nie
mają pieniędzy. - Chcemy tramwaju, ale trzeba sprawdzić wszystkie
wyliczenia. Te z 2004 r. na pewno są już nieaktualne - mówi Joanna
Kołakowska, p.o. naczelnika wydziału inżynierii miasta i ochrony środowiska
w Pabianicach. - Nie wiemy też, czy o ewentualne unijne dofinansowanie
powinniśmy starać się sami czy wspólnie z innymi miastami.

W sekretariacie Urzędu Gminy Ksawerów na pytanie o ŁTR odpowiedź była
jeszcze krótsza: Nie komentujemy sprawy tramwajów.

Tymczasem projekt ŁTR wcale nie powinien się na Łodzi kończyć. - To, co
teraz jest remontowane, to tak zwany etap pierwszy. Gdy występowaliśmy do
Unii Europejskiej o dofinansowanie, to liczyliśmy, że projekt będzie
kontynuowany - mówi Marcin Małek, rzecznik MPK Łódź. - Celem projektu było
przecież poprawienie komunikacji między miastami. A im więcej pasażerów
wybierze tramwaj, tym mniejszy tłok na ulicach - dodaje Małek.

Najbliżej modernizacji linii tramwajowej jest Zgierz, który już przymierzał
się do budowy ŁTR. - W poprzedniej kadencji nie udało się jednak tego
pomysłu zrealizować. Na razie więc ŁTR jest tylko tramwajem łódzkim, a nie
regionalnym - mówi Jerzy Sokół, prezydent Zgierza. - W tej chwili mamy
dokumentację dla doprowadzenia ŁTR do osiedla 650-lecia. Koszty to ok. 40
mln zł i bez pomocy z zewnątrz się nie uda. Dlatego bardzo liczymy na pomoc
i podpowiedzi ze strony Łodzi - dodaje Sokół. Zgierz rozważa trzy warianty
inwestycji. Optymistyczny zakłada, że znajdą się pieniądze na połączenia nie
tylko Zgierza z Łodzią i Pabianicami, ale również z Ozorkowem. Skromniejsza
wersja to doprowadzenie szybkiego tramwaju do osiedla 650-lecia. W
najgorszym przypadku władze Zgierza będą się starały zmodernizować tory
tylko od Helenówka do pętli przy pl. Kilińskiego, którą już wyremontowały.

Mniej entuzjazmu ma Ozorków. - Czekamy na propozycję Łodzi. Sami na pewno
nie sfinansujemy budowy naszego odcinka - mówi Włodzimierz Skrupski, z-ca
burmistrza Ozorkowa.

Tymczasem urząd marszałkowski przekonuje, że nie ma na co czekać, tylko
startować po unijne wsparcie. - Niech miasta połączą siły i wspólnie złożą
wniosek. Unia bardzo chętnie wspiera kontynuację już rozpoczętych
projektów - radzi Elżbieta Hibner, członek Zarządu Województwa.

Dziś w Łodzi prezydenci i burmistrzowie Ozorkowa, Zgierza, Ksawerowa i
Pabianic mają się spotkać z Włodzimierzem Tomaszewskim, wiceprezydentem
Łodzi. Cel? Ustalenie, co dalej z projektem ŁTR.

Teraz albo nigdy

Budowa nowej linii tramwajowej to spory wydatek. Samorządowcy z Ozorkowa,
Zgierza czy Pabianic mówią, że ich nie stać. Pytanie tylko, czy stać ich
będzie za pięć lat, gdy strumień unijnych dotacji popłynie jeszcze dalej na
wschód i południe Europy. A przez te kilka lat wiele się zmieni. Na drogi
wyjadą kolejne tysiące aut, a żadne obwodnice ani autostrady komunikacji
zbiorowej nie zastąpią. O tym, jak ważna jest komunikacja z Łodzią,
wiedziano już ponad sto lat temu, gdy powstały linie podmiejskie. Dziś tory
te są często w tak opłakanym stanie, że pasażerowie wolą się już stłoczyć w
podmiejskim busie. Tyle tylko, że Europa stawia dziś na rozwiązania
ekologiczne i przyjazne miastu. A trudno sobie wyobrazić lepszy dojazd do
pracy niż omijające metro kolej i tramwaje.

Władze Łodzi powinny stanąć na głowie, by pomóc kolegom z mniejszych miast
czy to radą, czy dokumentacją. A prezydenci mniejszych miast niech siadają
do pisania wniosków po eurodotacje.

Źródło: Gazeta Wyborcza Łódź


Źródło: topranking.pl/1725/pr,tramwaj,regionalny,czy,tylko,lodzki.php